Doctorat-Anglais-BENMOUHOUB

-Heure :               9h

-Lieu : la salle de projection- Bâtiment B- Deuxième étage

-Intitulé:

Scaffolding First Year English Degree Students’ Critical Thinking Skills through Dynamic Assessment

-Sous la direction de : Dr. Yasmine Boukhedimi

-Membres du Jury :

Rapporteur : Dr. Yasmine Boukhedimi (Université d’Alger 2)

Président : Prof. Faiza Bensemmane (Université d’Alger 2)

Membre : Prof. Fatma Zohra Nedjai (Ecole Supérieure des Beaux-arts, Alger)

Membre : Prof. Souryana Yassine (Université de Tizi Ouzou)

Membre : Dr. Samira Arar (Université d’Alger 2)

Membre : Dr. Fyzia Bouchama (Université d’Alger 2)

-Résumé en Anglais :

The present thesis explored the effect of scaffolding first year English degree students’ critical thinking skills through dynamic assessment. The sample of the study consisted of 254 first year English degree students and 15 teachers, at the department of English, University of Algiers 2 (Algeria). The results revealed first year degree students’ difficulty to think critically in English language and their dissatisfaction with their teachers' assessment practices.

-Résumé en Arabe :

تكمن الأطروحة في استكشاف صقل مهارات التفكير النقدي لطلاب السنة الأولى في اللغة الإنجليزية من خلال التقييم الديناميكي. تتكون عينة الدراسة من 254 طالبا في السنة الأولى في اللغة الإنجليزية و 15 مدرسا في قسم اللغة الإنجليزية من جامعة الجزائر 2. كشفت النتائج عن صعوبة تفكير طلاب السنة الأولى بشكل نقدي باللغة الإنجليزية وعدم رضاهم عن ممارسات التقييم من طرف أساتذتهم