Page Officielle sur Facebook

Doctorat-Anglais-Ait Abdeslam

Université d’Alger 2

Faculté des Langues Etrangères

Département d’Anglais

ANNONCE DE SOUTENANCE

-Soutenance de : 

      Doctorat

-Nom et prénom de l’étudiant (e) : 

Ait Abdeslam Faiza

-Date de la soutenance : 

                24/ 11 / 2021

-Heure :  9h : 30

-Lieu : la salle de projection- Bâtiment B- Deuxième étage

-Intitulé: 

The Effect of Strategies Instruction on Students’ Writing Performance:

Investigating the Effects of Rhetorical and Outlining Strategies on Students’ Composition Organization

Case of Second Year Teacher Training School Students – Bouzareah

 

-Sous la direction de : Professeur  ZOULIKHA BENSAFI

-Membres du Jury :

Rapporteur : Professeur  ZOULIKHA BENSAFI

Président : Professeur Faitiha Hamitouche

Membre : Professeur Doudja Slougui

Membre : Dr. Samah Benzeroug

Membre :Dr. Siham Bouzar

 

-Résumé en Anglais :

Writing in a Second Language or a Foreign Language is a complex activity that makes EFL students often meet difficulties when writing in English. This complexity appears in student’s writings that are often described as being rhetorically unstructured and generally personal.  The aim of this current research is to enhance the importance of writing strategies instruction in teaching writing as a way to improve Algerian students’ English writing performance as far as English is considered as a foreign language in Algeria.

-Résumé enArabe : 

تعد الكتابة بلغة ثانية أو لغة أجنبية نشاطًا معقدًا يجعل طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية يواجهون صعوبات عند الكتابة باللغة الإنجليزية. يظهر هذا التعقيد في كتابات الطلاب التي غالبًا ما توصف بأنها غير منظمة من الناحية الخطابية وشخصية بشكل عام. الهدف من هذا البحث الحالي هو تعزيز أهمية تعليم استراتيجيات الكتابة في تدريس الكتابة كوسيلة لتحسين أداء الكتابة باللغة الإنجليزية للطلاب الجزائريين باعتبار اللغة الإنجليزية لغة أجنبية في الجزائر. 

Contactez nous

Pour toutes vos questions, contactez nous :

  • téléphone: 023180107
  • adresse e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.