
Université d’Alger 2
Faculté des Langues Etrangères
Département d’Anglais
ANNONCE DE SOUTENANCE
-Soutenance de : Magister
-Nom et prénom de l’étudiant (e) : Chahbar Asma.
-Date de la soutenance : 14 / 02/2021.
-Heure : 9:30
-Lieu : la salle de projection- Bâtiment B- Deuxième étage
Intitulé:
The Realization of Complaint Strategies by Algerian EFL Learners: A Case Study of 5 th Year ENS Students of English at Bouzareah.
-Sous la direction de : Dr.Bessai-Aoudjit Nesrine, Université Alger 2.
-Membres du Jury :
Rapporteur : Dr.Bessai-Aoudjit Nesrine, Université Alger 2.
Président : Prof. Hamitouche Fatiha, Université Alger 2.
Membre : Dr. Bouzar Siham, Université Alger 2.
Abstract:
The study explored complaint strategies’realization in an EFL context. A cross-cultural approach that integrated both the discourse completion task and semi-structured interviews was implemented to achieve a complete view on Algerian EFL learners’ pragmatic competence. The data analysis looked also at the impact of situational factors and pragmatic transfer on complaint strategies’ production by 5 th year students attending the Department of English at the High School of Teachers of Bouzareah.
الملخص
تناولت الدراسة ٳستراتيجيات الشكوى المستعملة من قبل المتعلمين الجزائريين للغة الإنجليزية كلغة ٲجنبية. تم اعتماد المقاربة بين الثقافات التي دمجت كل من ٳختبار إكمال الخطاب و مقابلات من ٲجل الحصول على رؤية كاملة عن الكفاءة التداولية للمتعلمين الجزائريين للغة الانجليزية كلغة ٲجنبية.نظر تحليل البيانات ٲيضا الى تأثير عوامل السياق والنقل التداولي على ٳستراتيجيات الشكوى المستخدمة من قبل طلاب السنة الخامسة الملتحقين بالمدرسة العليا للأساتذة ببوزريعة