Page Officielle sur Facebook

Doctorat-Anglais-Hamdoud

 

 

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiRH7b-UCMkxaT6eedFyXd-L19Qk--9X3afWim8hDnFNen1Q_N

Université d’Alger 2

Faculté des Langues Etrangères

Département d’Anglais

ANNONCE DE SOUTENANCE

 

-Soutenance de : Doctorat Es-Science

-Nom et prénom de l’étudiant (e) :  Amina Hamdoud

 

-Date de la soutenance : 18/01/2021

-Heure :         9 :30         

-Lieu : la salle de projection- Bâtiment B- Deuxième étage

Intitulé:

Illusions of Knowing: Metacognitive Processes and Academic Achievement in Reading and Writing Examination Tasks (Case study of first and second year degree students in the department of English at University of Algiers-2)

-Sous la direction de : Prof. Faiza Bensemmane

-Membres du Jury :

Rapporteur : Prof. Faiza Bensemmane, University of Algiers-2

Président :  Prof. Fatiha Hamitouche, University of Algiers-2

Membre :  Prof. Fatma Zohra Nedjai, School of Arts, Algiers

Membre :  Dr. Mohamed Bouchama, University of Blida-2

Membre :  Dr. Mohamed Douifi, University of Algiers-2

 



-Résumé en Anglais :

 

The study aims to explore first and second year English degree students metacognitive illusions in reading and writing examination tasks. It attempts to draw the relationship between metacognitive knowledge, monitoring and regulation and students academic achievement in the two skills. The mixed methods approach was used to collect quantitative and qualitative data. The findings revealed a deficiency in students’ procedural knowledge and metacognitive monitoring and calls for explicit instruction of metacognitive knowledge and regulation and further research on teachers’ metacognition. 







-Résumé en Arabe :

 

تهدف الدراسة إلى استكشاف وهم ما فوق المعرفة لطلاب السنة الأولى و الثانية تدرج انجليزية في اختبارات القراءة والكتابة. تحاول هذه الدراسة إيجاد العلاقة ما بين المعرفة و التحكم الما فوق معرفي و تحصيل الطلبة في مهارات القراءة والكتابة. استعملت الدراسة المنهجية المختلطة لجمع البيانات الكمية و النوعية. كشفت النتائج عن نقص في المعرفة الإجرائية و التحكم لدى الطلاب و تدعو إلى التعليم المباشر لهذه المهارات والمزيد من البحوث و الدراسات حول ما فوق معرفة الأساتذة 

Contactez nous

Pour toutes vos questions, contactez nous :

  • téléphone: 023180107
  • adresse e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.