Doctorat-Anglais-MELOUAH

Université d’Alger    

Faculté des Langues Etrangères

Département d’Anglais

 

ANNONCE DE SOUTENANCE

 

-Soutenance de : Doctorat Es-Science

-Nom et prénom de l’étudiant  : Melouah Asma

-Date de la soutenance : Jeudi 1 Avril 2021

-Heure :9H30

-Lieu : la salle de projection- Bâtiment B- Deuxième étage

-Intitulé:

A Phenomenological Study of Teachers' and Students' Experiences and Perceptions of Critical Thinking in English Language Education: Case Study at University of Medea, Algeria

-Sous la direction de : Prof. BensemmaneFaiza

-Membres du Jury :

Rapporteur : Prof. BensemmaneFaiza (Univ. Alger 2)

Président : Prof. Mansouri Brahim (Univ. Alger 2)

Membre :  Prof. GuendouziAmar (Univ. TiziOuzou)

Membre : Dr. BelhouchetFatmaZohra (ENS, Bouzareah)

Membre : Dr. Arar Samira (Univ, Alger 2)

-Résumé en Anglais :

The notion of criticality and its place in higher education has been mostly framed within a Western cognitive approach which tends to favour the centrality of argumentation and logic while neglecting its relation to cultural context. Framed within an interpretive phenomenological approach, this study provides insights on contextuality, relationality and embodiment as significantly shaping the meaning and development of critical thinking in the Algerian university context.

 

-Résumé enArabe :

يحظى التفكير النقدي باهتمام متزايد في السنوات الأخيرة، إلا أنه قد تم تأطيره ومكانته في التعليم العالي بشكل رئيس وفقا لمقاربة معرفية غربية تنزع إلى إعطاء الأولوية لمحورية الحججية والمنطق وعدم علاقته بالسياق الثقافي.تعتمد هذه الدراسة على المنهج الفينومينولوجي وقد بينت نتائجها وجود إرتباط بين السياق والعلائقية والتجسيد باعتبارها تؤثر بشكل كبير على مفهوم وتنمية التفكير النقدي في الجامعات الجزائرية

 

 

          

Contactez nous

Pour toutes vos questions, contactez nous :

  • téléphone: 023180107
  • adresse e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.