
Université d’Alger 2
Faculté des Langues Etrangères
Département d’Anglais
ANNONCE DE SOUTENANCE
-Soutenance de :
Doctorat
-Nom et prénom de l’étudiant (e) :
Ait Abdeslam Faiza
-Date de la soutenance :
24/ 11 / 2021
-Heure : 9h : 30
-Lieu : la salle de projection- Bâtiment B- Deuxième étage
-Intitulé:
The Effect of Strategies Instruction on Students’ Writing Performance:
Investigating the Effects of Rhetorical and Outlining Strategies on Students’ Composition Organization
Case of Second Year Teacher Training School Students – Bouzareah
-Sous la direction de : Professeur ZOULIKHA BENSAFI
-Membres du Jury :
Rapporteur : Professeur ZOULIKHA BENSAFI
Président : Professeur Faitiha Hamitouche
Membre : Professeur Doudja Slougui
Membre : Dr. Samah Benzeroug
Membre :Dr. Siham Bouzar
-Résumé en Anglais :
Writing in a Second Language or a Foreign Language is a complex activity that makes EFL students often meet difficulties when writing in English. This complexity appears in student’s writings that are often described as being rhetorically unstructured and generally personal. The aim of this current research is to enhance the importance of writing strategies instruction in teaching writing as a way to improve Algerian students’ English writing performance as far as English is considered as a foreign language in Algeria.
-Résumé enArabe :
تعد الكتابة بلغة ثانية أو لغة أجنبية نشاطًا معقدًا يجعل طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية يواجهون صعوبات عند الكتابة باللغة الإنجليزية. يظهر هذا التعقيد في كتابات الطلاب التي غالبًا ما توصف بأنها غير منظمة من الناحية الخطابية وشخصية بشكل عام. الهدف من هذا البحث الحالي هو تعزيز أهمية تعليم استراتيجيات الكتابة في تدريس الكتابة كوسيلة لتحسين أداء الكتابة باللغة الإنجليزية للطلاب الجزائريين باعتبار اللغة الإنجليزية لغة أجنبية في الجزائر.