Page Facebook

Incubateur Alger 2

×

Warning

JFolder::create: Could not create folder.Path: /home/fle/public_html/cache/com_templates

Doctorat Anglais-Mohammedi Imane Belkis

                        Université d’Alger 2                            
Faculté des Langues Etrangères
Département d’Anglais

 

ANNONCE DE SOUTENANCE


-Soutenance de: Doctorat- Es- Sciences en linguistique et la didactique
de la langue anglaise.

--Nom et prénom de l’étudiant (e) : Mahammedi Imane Belkis

-Date de la Soutenance: Jeudi     13 Juin 2024

-Heure : 9h.30

-Lieu : la salle de projection- Bâtiment B- Deuxième étage

 

-Intitulé: USING A CULTURALLY RESPONSIVE APPROACH TO TEACHING LITERATURE IN EFL CLASSROOMS: THE CASE OF THIRD-YEAR STUDENTS AT ZIAN ACHOR UNIVERSITY, DJELFA.


-Sous la direction de : Prof. Hamitouche Fatiha

-Membres du Jury :

Rapporteur : Prof. Hamitouche Fatiha (Univ, Alger 2)

Président : Dr. Arar Samira (Univ, Alger 2)

Membre : Dr. Silhadi Lynda (Univ, Algiers 2)

Membre : Prof. Chaabane Mohamed Ali (Univ, Blida 2)

Membre : Dr. Tihal Wafia (ENS, Bouzareah)


-Résumé en Anglais:

This research aims to contribute to the development of literature pedagogy in EFL classrooms through the use of an interdisciplinary approach that stands on the philosophy of cultural responsiveness. Following a quasi-experimental one-group-pretest-posttest design, 30 third-year students at the University of Zian Achor were tested before and after a 14-week intervention. The findings indicate a significant difference between students' pre-and post-test scores and a positive effect on various areas of learning literature.

 

-Résumé enArabe : 

يهدف هذا البحث إلى المساهمة في تطوير بيداغوجية تدريس الأدب في فصول التعليم العالي للغة الإنجليزية كلغة أجنبية.يقترح البحث نهجا متعدد التخصصات يدمج تقنيات واستراتيجيات من خمسة مناهج ونظريات مختلفة، ويعتمد على فلسفة الاستجابة الثقافية. يتبع البحث تصميما شبه تجريبي،مستخدما كلا من الأدوات النوعية والكمية لجمع البيانات والتحليل. شارك في البحث 30طالبا في السنة الثالثة في جامعة زيان عاشور بالجلفة، تم اختبارهم قبل وبعد تدريس دام 14 أسبوعا. تشير النتائج التي تم التحقق منها من أدوات البحث المختلفة إلى وجود فرق واضح بين درجات الطلاب قبل التجربةوبعدها. كما تشير الى تأثير إيجابي على مجالات مختلفة لتعلم الادب. 

Contactez nous

Pour toutes vos questions, contactez nous :

  • téléphone: 023180107
  • adresse e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.